UNICEF a organizat, în data de 2 martie, o masă rontundă pe tema abilităților non-cognitive la adolescenți, la care au participat reprezentanți ai ONG-urilor, ai instituțiilor publice, mediului academic și jurnaliști. Aceste abilități se numesc în multe feluri – de la abilități socio-emoționale, abilități de viață, transversale etc. Dezbaterile au pornit de la concluziile unui studiu realizat pentru UNICEF de o echipă de experti adusă împreună de către Asociația ROI. Un rezumat al studiului poate fi accesat aici.
Dezvoltarea abilităților sociale echipează adolescenții cu posibilitatea de a răspunde eficient la evenimentele importante din viața lor – abilități precum eficiența, autocontrolul, motivația se pot învăța. Un adolescent conștient de emoțiile, comportamentele și resursele pe care le are, care învață să își controleze cu succes emoțiile și comportamentele nesănătoase, are rezultate școlare mai bune și relații pozitive cu cei din jur. Un articol pe acest subiect – aici.
Echipa de experți care a realizat studiul a fost formată din Simona David Crisbășanu, Magda Balica, Delia Goia, Oana Benga, Violeta Caragea, Irina Horga și Oana Iftode. Din partea UNICEF, procesul a fost coordonat de Gina Apolzan. Și-a adus contribuția la dezbatere și Daniela Dumulescu, doctorand la UBB Cluj. Mulțumim tuturor celor care ne-au sprijinit prin contribuția la acest studiu, ce va fi finalizat în luna mai.
Posteaza mesaj